neděle 23. října 2016

Membránové šusťáky na zip (Trousers with waterproof membrane with a zipper)


Když jsem našemu nejstaršímu šila na jaře šedou nepromokavou bundu s ještěrkou, byly k ní v plánu i kalhoty. No konečně na ně s příchodem podzimu došlo.


Konečně nazrál čas a odvaha na gatě na zip :o) Trošku mi dalo zabrat, kdy kam co přišít, ale nakonec to bylo o dost snažší než dělání pásku s regulační gumou. Materiál je dost tuhý, zničila jsem docela dost špendlíků, hlavně při dělání pasu, kde se propichuje 5 vrstev...


Taky výroba knoflíkové dírky nebyla úplně bez komplikací, ale nakonec jsme se se strojem nějak domluvili...


Nacvakávání druků Prym je snadné, ale kdyby výrobce přiložil nějaký stručný návod a ne jen jeden nic moc obrázek, tak bych se opravdu nezlobila...


Materiál se v pošmourných dnech velmi špatně fotí :o( Tohle je detail nabraného kolena dle osvědčeného mustru předchozích prototypů... Když si dítě sedne, pěkně se to přizpůsobí a kolena se tolik nevyšoupávají. 
Dělám kus nad sebou dva záševky - šíře u kraje 2x1 cm, směrem dovnitř se zmenšuje do ztracena, hloubka od švu 4 cm, prošívám ještě shora, aby to něco vydrželo.


Stahování nohavic jsem tentokrát udělala zevnitř - dětem se to zvenku občas někde zachytává. Stahovací gumička je v nohavici přichycená (na kousku lemgumky přehnuté napůl), aby po utažení nezavazela, zatím se to osvědčilo.


Tentokrát žádné ozdoby ani kontrastní prošití, měla jsem strach, jak to půjde a co bude vidět, ale kupodivu zadní sedlo sedlo krásně, tak třeba příště bude více odvahy...


Povedlo se mi kalhoty přemáchnout v umyvadle, ve kterém nějaké čuňátko nechalo kus bílé zubní pasty a to pak byla zábava na hodně dlouho to z tohohle materiálu dostat... Kapičky vody se po něm opravdu pěkně kutálí :o)

2 komentáře:

  1. No mě se včera zdálo, že vidím nové kalhoty, ale děti měly starosti jen s draky. Pěkné, nějak se ti ten synek vytahuje:-)

    OdpovědětVymazat